همشهری آنلاین: تلویزیون سریلانکا اعلام کرد: ماهیندا راجاپاکسا رئیس جمهوری کنونی این کشور در اولین انتخابات پس از شکست ببرهای تامیل به پیروزی رسیده است.

به گزارش بی بی سی، اگر چه هنوز نتایج نهایی انتخابات اعلام نشده است به نظر می‌رسد ماهیندا راجاپاکسا بیش از نیمی از آرای ماخوذه را از آن خود کرده باشد.

در حدود 70 درصد از 14.08 میلیون نفر  واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا شرکت کرده‌اند.

گزارش شده است که محل اقامت ژنرال سارات فونسکا رقیب انتخاباتی راجاپاکسا در هتل سینامون واقع در کلمبو توسط صد نفر از نیرو‌های ارتش به محاصره درآمده است.

یکی از سخنگویان دولت سریلانکا گفت: این نیروها در صدد دستگیری ژنرال فونسکا نیستند و فقط به دنبال سربازان فراری از ارتش هستند.

خبرنگار بی بی سی که خود در هتل کلمبو محل اقامت ژنرال فونسکا و سایر مخالفان دولت سریلانکا مستقر است، گفت: حضور نیروهای نظامی در هتل حالت اضطراب آلودی ایجاد کرده است.

یکی از سخنگویان ارتش اما گفت که حضور نظامیان در هتل در چارچوب تصمیمی حفاظتی اتخاذ شده است.

اودایا نانایاکارا افزود: حدود 400 نفر در نزدیکی هتل سینامون در پایتخت اجتماع کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از این سخنگوی ارتش سریلانکا گفت: ما نمی‌دانیم علت تجمع این افراد چیست و تنها در تدبیری حفاظتی نیروهای خود را در اطرف هتل سینامون مستقر کرده‌ایم. این نیروها مردمی را که از هتل خارج و یا وارد آن می‌شوند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.

ژنرال فونسکا رئیس سابق ستاد ارتش سریلانکا نیز در مصاحبه‌ای ادعا کرد که از این مساله نگران بوده که نیروهای نظامی بخواهند وی را در صورت پیروزی در انتخابات دستگیر کنند.

مقامات دولت سریلانکا این ادعای فونسکا را رد کرده‌اند.

کد خبر 100389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز